13 Kasım 2010 Cumartesi

Kışlık Jant

    
      Geçen kış karar vermiştim bir takım jant almaya..
      Kışlık lastikleri taktırırken dikkatimi çekti ve rahatsız oldum.  Öncelikle lastikleri söküp takarken jantların kenarları hasar görüyor.Her ne kadar makineyle yapılıyor olsa da küçük zedelenmeler ve çizikler oluşuyor janlarda.Ayrıca kışlık lastiklerin ağırlıkları farklı olduğundan yeniden balans ayarı yapılması gerekiyor. Bu ayar hem ekstra maliyet demek hem de yani kurşun ağırlıkların monte edilmesi demek. Yeni kurşunlar monte edilirken de jantlar zarar görüyor. En iyi ihtimalle yapıştırıcı artıkları kalıyor. Son olarak ta bu değişiklik uzun sürüyor ve hazır takımla değişime oranla daha maliyetli oluyor. Bu yüzden kışlık lastiklere jant bakmaya başladım.
      9-3 için jantların ölçüsünü değiştirmeyi düşünmedim. 17 inç jantlara baktım. Ancak çok az model vardı. 17' 5x110 ölçülerinde oldukça az jant modeli var malesef. Sonuçta hem uygun fiyatı hem de yüksek kalitesi nedeniyle CMS modellerine baktım. Bir model hoşuma gitti. 536 kodlu modeli;

      Koplas Lastik İçerenköy şubesinden jantları teslim alarak aracıma monte ettirdim.

      Bu arada rot-balans ayarı yaptırmayı da ihmal etmedim. Malum rot-balans lastiklerin düzgün aşınması ve yakıt tüketimi üzerinde çok önemli etkilere sahip.

      Yurtdışından satın aldığım etiketleri boş göbeklere yapıştırdıktan sonra jantlar tam olarak kullanıma hazır hale geldi.
    
       Jantların dış kısmı mat metalik, iç kısımları ise hyper black diye de geçen hafif karartılmış bir renkte.
       Tıpkı Turbo x de olduğu gibi..

      Bence yakıştı.

      En azından orijinal jantlarım şimdi daha güvendeler ve yazlık lastiklerim de daha iyi şekilde muhafaza edilmiş oluyorlar.

4 yorum:

  1. Güle güle kullanın. Arabaya güzel oturmuş. Doğru bir seçim olmuş.

    YanıtlaSil
  2. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. S.a ya hocam şu sticer(etiket) banada lazım ben baktımda bulamadım bi link falan varmı birde bunu reklam şirketlerinden çıkarttırmayız mı ?
    SAygılar...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    Reklamcılarda yaptırabilirsiniz fakat uzun ömürlü olmaz. Malum jant temizleme spreyi, yüksek sıcaklık,çamur, toz, basınçlı su vb. çok çabuk bozulmasına sebep olur.

    http://www.ebay.com/itm/4-saab-emblem-badge-ALLOY-wheel-center-hub-caps-2-3-8-/171701182168?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item27fa301ed8&vxp=mtr

    Bu bağlantıdan ücretsiz posta ile satın alabilirsiniz. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil