30 Eylül 2012 Pazar

Hirsch Performans


      Daha önce Kapsamlı Bakım başlıklı yazıda belirtmiştim süspansiyonları değiştirdiğimi. Ön süspansiyonlar Monroe Reflex olmuştu.

      Bu süspansiyonlar takıldıktan sonra çok sevdiğim virajlar benim için adeta kabus oluverdi. Reflex belki çok kötü bir süspansiyon değildir fakat Aero için hiç mi hiç uygun değil bu kesin. Araç net olarak sürekli yol katettiğim virajlarda da denediğim üzere aşırı derecede "yatmaya" başlamıştı. Ayrıca sadece yüksek hızlarda olan yol kaplaması atlamalarındaki dengesizlikte artmıştı, hatta araç neredeyse kanatlanıp uçacak zannediyordum.
      Önceden beri aklımda olan Hirsch Performance güncellemesini yapmak için tam zamanıydı :)
      Hirsch Performans Saab için resmi performans tedarikçisi.Yani BMW'deki M ya da Mercedes'deki AMG gibi diyebiliriz. Hirsch bir İsviçre firması. Sahibi Rene Hirsch adında bir İsviçreli. 1960'lı yıllarda Saab bayisi olarak ticari yaşamına başlamış firma. 1980 li yıllarda ise performans işine girmişler. Bizde daha sık kullanılan ifadeyle "modifiye" işine. Daha sonra 1993 yılında Saab için de performans parçaları üretmeye başlamışlar. 2002 yılından itibaren ise Saab'ın resmi performans şirketi olarak Zürih merkezden faaliyetlerine devam ediyor. Satış kısmı da halen faal. Çok iyi bir firma araştırdığım kadarıyla. Tüm geliştirdiği ürünler ISO ve TUV sertifikalı, garantili. Ayrıca resmi tedarikçi olduğu için yeni araçların garantisini de bozmuyor.
Resmi performans yükseltmeleri.

Hirsch'in Garajı

ARGE bu olsa gerek.


Testler ustaca.

Hirsch'in "Geyik" Amblemi.
Benim "Geyik"



      Sırf yazdığım sebeplerden aslında bir çok alternatif mevcutken yürüyeni Hirsch ile değiştirmeyi düşündüm. Türkiye'deki yetkili Hirsch temsilcisi ise tahmin edebileceğiniz gibi Gökşenler Otomotiv. Ben süspansüyonlarla tamamen set halinde değiştirmek istemiştim fakat benim kasa 9-3 ler için artık üretilmiyormuş. Bende mümkün olduğunca orijinalci olduğum için (sırf bu yüzden OGS kullanmıyorum, yapıştırınca garip olacak diye) süspansiyonları daha doğrusu komple spor şasi sistemini orijinal Saab parçalar ile helezonları ise Hirsch Performance ile değiştirdim. Hirsch helezon yaylar için Alman Eibach ile anlaşmış ve kendileri için pro seri bir yay ürettirmiş. Bu helezonlar aracı 2 cm yere daha yakın hale getirdi. Aero artık eskisi gibi hatta bariz olarak daha iyi. Artık virajlarda tekrar süzülerek ilerliyor ve küçük kaplama atlamalarında havalanmıyor.
      Açıkçası hafiften havalanıyor desem de yeri ama unun sebebini bir sonraki yazıya bırakayım :) Görüşmek üzere.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder