4 Ekim 2012 Perşembe

İki Küçük Emniyet Parçası

   
 Kötü Bir Buluşma ve Buruk Bir Merhaba ! başlıklı yazıda arka stop kapağının çıktığını yazmıştım.
      Kapak çıkınca farkettim ki arka dönüş lambasının üzerindeki kaplama yoğun kullanım sebebiyle yer yer kavlamış. Dolayısıyla dönüş sinyalleri tam olarak sarı yanmıyor demektir.

Büyük bir bölümü kavlamış.


      Hemen kaliteli bir dönüş sinyali takımı aldım. PY21W olarak geçiyor bu ampuller. Ben Osram marka tercih ettim. Kaliteli olduğuna kuşkum yok.
Osram Siemens'e ait bir firma.

      Aylar önce kuzenim arka stopların birinin diğerinden fazla yandığını söylemişti. Doğru söylemiş, sol stop ampulü de nedense yanıyor ama daha sönük şekilde. Bu yüzden SID'de uyarı vermemiş. Onu da değiştirdim. Bu ampulleri değiştirirken doğru olanlarla değiştirmek gerekiyor. Aksi halde ampul doğru şekilde yanmayabilir, patlayabilir daha da kötüsü arka ampul kartı tamamen zarar görebilir.

      Saab'da küçük ama benim çok hoşuma giden ince detaylar hep olmuştur. Aklıma gelmişken yazayım. Arka stop ampulünüz bir şekilde patladığında ya da yanmadığında hemen yanındaki pozisyon ampulü stop ampulü oluveriyor. Ta ki siz stop ampulünü değiştirene kadar.

      Konuyu dağıtmayayım. Aeronun ısı sensörünü tamir etmek için aracı az da olsa kaldırmam gerekiyordu. Bunun için ise aracın orijinal krikosunu kullandım. Krikoyu aracın ön ve arka tarafında küçük oklarla işaretlenmiş kısımların altına yerleştiriyoruz. Bu kısımlarda krikonun tepesinin oturacağı özel bir takoz bulunuyor.
Toplamda 4 adet takoz var.

Kriko takozu ikaz göstergesi.


      Bu takozlar kendinden plastik kilit pimlerine sahipler. Benim ön takozların plastik klitleme tırnakları kırılmış. Dolayısıyla her an düşebilirler. Ben önlem olarak çift taraflı bantla güzelce yerlerine sabitlemiştim fakat yine de çok sağlam olmadı. Sağlam olmayınca da benim içim rahat olmadı :)

Sağ taraftaki tırnak kırık.



      Bu takozlar her ne kadar çok basit gözükse de çok önemli bir güvenlik ekipmanı. Bu yuvaya oturan krikonun bir şekilde kayması zorlaşmış oluyor. Bu takozlar olmadığında ise kayma riski daha yüksek. Özellikle düz olmayan zeminlerde. Neyin ne zaman olacağını, başımıza nerde bir iş geleceğini ve lastiğin ne zaman patlayacağını bilemeyiz. Küçük ve gereksiz gibi dursa da bence siz de bu takozları kontrol edin.

      Yenilerini yerlerine taktım ve artık rahatladım :)

Orijinal takoz.

      Eeee aracı hazır kaldırmışken jantlara ve kaliperlere de bakmak icap etti tabi. Onu da akşam yazayım :-) Görüşmek üzere...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder