4 Haziran 2013 Salı

Kaliperlere Bakım

     
      Fren kaliperleri hem yüksek ısıya hem çevresel toz ve pisliklerle balata tozlarına hem de yıkama esnasında ağır kimyasallarla basınçlı suya maruz kalıyorlar.

      Ben kaliperleri koruyacak kimyasallar aramaktan vazgeçtim. Çünkü gerçekte öyle bir ürün malesef yok. Durum böyle olunca bende her boyası bozulduğunda kaliperlerin boyasını tamir etmeye karar verdim. Böylece hep fırsatını kolladığım Aero ile uğraşmak için fazladan bir bahane daha ortaya çıkmış oluyor.
      Boyayı tamamen ya da kısmen yapabilirsiniz. Tek dikkat edilmesi gereken iyi bir maskeleme yaparak ilgisiz alakasız yerlere boyanın gitmesini engellemek. En pratik olan da sprey boyalar. Bu spreylerin de yüksek ısıya dayanımlı, jant ve kaliper için olanları tercih edilmeli.
      Altta kalan artık boya ya da kir ve balata tozları da kesinlikle temizlenmeli ki boya iyi şekilde metale tutunabilsin. Kalipere bakım yapmanın bir diğer avantajı da bu bahane ile hem davlumbazlara hem jant göbekleri hem de rotorlara iyi bir bakım yapmak oluyor. Özellikle jant göbekleri ile rotorlara bakım yapmak gerekli çünkü çok çabuk paslanıyorlar.
      Bu sefer çok önceden beri aklımda olan Saab yazısını da kaliperlere ekledim. Fena olmadı.
Disk, davlumbaz , jant göbeği ve rotor da temizlendi.
Artık daha yakışıklı :)
      Umarım önümüzdeki yaza kadar beni götürür ve boyalar atmaz.
      Bu arada yarı kambur şekilde bir sonraki yazıyı da hazırlıyorum. Dün sabah saat 09:00'dan itibaren akşam 18:00'a kadar çeşitli şekillere giren bedenim sanırım 'pes' dedi. Bende o Saab amblemine 'pes' diyorum. Ama iyi de oldu. Göreceksiniz. Google amcaya bel ağrısı konusunda danışacaklarımdan sonra yazıyı umarım bir iki gün içerisinde bitiririm. Şimdilik hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder