2 Haziran 2013 Pazar

Küçük Yaz Bakımı

   
      Yaza girerken Aeroya küçük bir bakım yapmakta fayda var.

      Aslında bu bakımı yapmaya aşırı derecede fazla olan kireç lekeleri nedeniyle karar verdim. Özellikle ön kaputta motor sıcaklığının etkisiyle daha da kalıcılaşan bir sürü kireç lekesi vardı. Bende bu lekelerden kurtulmaya karar verdim.
Lekeler çok rahatsız ediciydi..

      Aracı bir güzel yıkadıktan sonra Meguiars Quick Detailer ve kil ile yapışmış artıkları temizledim. Fotoğraf çok net çıkmamış ama aşırı bir kir de çıkmadı açıkçası.
Kil özellikle yapışan nesneler için birebir.
Sadece ön kaputtan çıkan kir, leke, vb.

      Kilden hemen sonra Chemical Guys V36 ve Hex-Logic orta sert süngerle ön kaputun kireç izlerini aldım. Meraklısına  hemen belirteyim bu pasta ile orta seviyeli çizikleri gidermeniz zor. Benim amacım sadece kireç izleri olduğu için bana yetiyor da artıyor bile. Boyanın sertliğine göre vuruş sayısı arttırılarak çizik de giderilebilir tabi ama o da biraz eziyet olur...
Yeşil şişedeki de Erikli su :) Yüzeyi ve süngeri arada sırada nemlendirmek için.

      V36'dan sonra da Chemical Guys Scratch Swirl B-Gone ve Hex-Logic son kat cila süngeri ile son kat pastayı attım.  Belki dikkatinizi çekmiştir, Türkiye'de hemen hemen tüm boya koruma yapan firmalarda eşşek kadar cila makineleri ve en büyüğünden cila süngerleri bulunur. Ben mümkün olan en küçük süngerleri tercih ediyorum. Böylece hem maskelemeye ihtiyaç kalmıyor hem de panel panel çalışmak kolay oluyor. Ayrıca her türlü kıvrıma da uyum sağlıyor. Bu süngerleri sipariş ederken beni arayıp sormuşlardı 'bir yanlışlık mı var?' diye :) Yanlışlık yok, en güzeli yaptığınız işten keyif almak :):)
Mikrofiber bez zaten olmazsa olmaz!

      Bu arada camlardaki küçük izler, sileceğin bıraktığı leke ve izler için de ön cama pasta uyguladım.
Autoglym Car Glass 

      Meguiars Show Car Glaze ile derinlik verdikten sonra benim efsanevi son katım olan Collinite 915  ile dış bakımı bitirdim.
Glazeyi sadece ana panellere (kaput, tavan, bagaj) makineyle uyguladım.
Her araca lazım!

      Babamın 2 saatte bir takviyelediği Pepsi'leri içerken de plastik aksamlara Rex plastik bakım sütü uyguladım. Bu ürünü nereden bulup aldım bilmiyorum ama gayet kaliteli bir şey. Alman malı fakat nereden temin ettim hatırlamıyorum :)

Süngeri de iş görüyor. Bu sarı yüzü lekeli yerler için.


Plastik için elimde daha iyi bir ürün var fakat o da başka bir yazıya.

      Az kalsın unutuyordum tabi bir gün önceden de motor kısmının bakımını kabaca yapmıştım. Tozlardan arındırıp meşhur Alman Rexı'i uyguladım, sonuç yeterli.

Çok da kirli değildi zaten :)
Kireç lekelerinden kurtuldum..
Bir de Saab yazısını hafifçe boyadım.

Ama keşke boyamaz olaydım.!...

      Şimdilik bu kadar yeter. Bir sonraki iş fren kaliperlerine bakım. Görüşmek üzere.

      (Kaliperden de öte başıma bir iş aldım ki sormayın, o yazıyı keşke boyamasaydım, ama daha iyi olacak heralde :) )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder