7 Kasım 2014 Cuma

Madem Kış Geliyor, Paspasları Değiştirme Zamanı


      Kış geldiğine göre halı paspasları kaldırmalı. Yerine kauçuklar serilmeli. Tabi bizim halı doğurmazsa.

      Halı paspaslar doğal olarak kirlenmişler. Hemen bakıma alındılar. Bu temizlik için otomobillere has temizleyici kullanmanıza gerek yok. Sonax, Meguiar's vb. markaların halı temizleyicileri zaten pahalı. Bunun yerine (büyük ihtimalle evinizde zaten mevcut olan) Kosla, Uzay Kimya vb. markaların halı temizleyicilerini kullanabilirsiniz. Ben Vanish Kosla ile Levent Kimya'nın Kirçöz'ünü karıştırarak kullandım. Gayet iyi şekilde kirleri ve tozları çıkardı.
Temizlik öncesi.

Ve temizlik sonrası.


      Tek çıkaramadığı eski zift lekeleri. Onlarda çıkar çıkmasına fakat halının ömründen gider. Bu yüzden ziftler kaldılar.
      Çoktandır aklımdaydı. Paspaslar eskiyorlar. Haa benim kullanım standartlarımda en az bir 10 sene daha tertemiz dayanırlar fakat 10 sene sonra ne olacak ?
      Cevabı çok basit. Bizim paspas doğuracak ! Çok önceden araştırmış, bir kaç yere gidip bakmıştım. Açıkçası pek içime sinmediğinden hiç girişmemiştim bu işe. Bu izinde "hadi bakalım" deyip tekrar birkaç araştırma yaptım. Sonuç yine hüsran. İşçilik zayıf, özen yok ya da malzeme kötü. Hayal kırıklığı ile somurtmuş oturuyorken web tarayıcımın yer işaretleri menüsü imdadıma yetişti. Daha önce kaydettiğim bir internet sitesinin adresini yazdım ve koyuldum yola. İçeri girdim, küçük derli toplu bir atölye. Benden önce bir müşteri ile ilgileniyorlardı. Biraz beklememi rica ettiler. Tabi dedim ve sağa sola 10 saniye kadar göz attım. 11 inci saniyede doğru yere geldiğime emindim. Yerde duran ve paketlenerek kargoya verilmek için bekletilen paspaslar bile yeterince kaliteli idi.


Atölyenin girişi ve tabelası.

      Atölyenin sahibi Furkan'la Aero'ya geçtik. Daha önce hiç Saab paspası yapmamışlar. Hemen benim orijinal halılardan kalıpları çizdi. Tutturma klipsini de Volvo'nunkilerden getirdi. Volvo klipsleri tabiri caizse "cuk" diye oturdu Aero'ya.
      Sıra geldi renk seçmeye. Saab'ın bej rengi biraz beyaz-gri renge yakın bir bej. Buradaki bej ise kum beji denilen renkte idi. Bir de açık gri vardı. İkisinden de birer örnek koyarak baktık. İkiside güzel oldu. Dolayısı ile iki renkten de sipariş ettim.

Ortadaki orijinal.

      Yan kısımlara overlok değilde deri olsun istedim. Orada gördüğüm deri kenarlar hoşuma gitti. Deriler yıpranırsa ya da zarar görürse overlok nasıl olsa her zaman eklenebilir.
      Siparişten iki gün sonra paspaslar elime geçti.

Bej renk.


Gri renk.

      Ben 1500 gramlık olan paspası yaptırdım. Bu paspasın alt tarafında da orijinal paspasta olduğu gibi bir astar var. Bu astar önemli. Çünkü küçük toz zerreleri bu astar sayesinde alt katmana inemiyor, dolayısıyla esas zemin döşemesine toz ulaşamıyor.

Paspasın altındaki astar.

      Rpm (diğer adı ile Vip Paspas) gerçekten kaliteli iş yapan bir atölye. Gönül rahatlığı ile buraya sipariş verebilirsiniz.  Çeşitli renkler mevcut. Ayrıca üç farklı kalitede halı var. (Bej ve gri renk kalın olan 150 gram olarak mevcut sadece)
      Gerçekten çok içime sinen bir iş oldu. Furkan'a ve atölyesindeki arkadaşına teşekkürler. Artık sefası da önümüzdeki yaza.

İletişim için: Kartal/İSTANBUL

                     http://www.vipotopaspas.com/iletisim/
                     http://www.rpm-shop.com/iletisim/

                     0533 681 19 49  Furkan ÜNAL
      SAAB'lı hoş günler...

7 yorum:

  1. Maptun'dan paspas siparişi verme arifesindeyken makaleniz tam da derdime derman oldu :) Yarın ilk iş görüşmek. Paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Erhan Bey umarım işinize yaramıştır.

      Sil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Selamlar,
    Bende de bir tane var 2008, o nedenle merakımdan soruyorum, siz Saab'ınızda kışlık kauçuk paspas olarak ne kullanıyorsunuz. Saab uyumlu birşey mi, piyasada orijinal var mı. Ben hızlıca ülke içi ve dışı biraz arama yaptım da, gözüme pek çarpmadı uygun ürün.
    Selamlar.

    -caglar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Ben orijinal kauçuk Saab paspası kullanıyorum. ebay.com'dan ya da google'dan 12790789 parça numarası ile arama yaparsanız bulabilirsiniz. Yurt içinde malesef bulamazsınız. Bu parça numaralı kauçuk paspas 9-3 için.
      Saygılar.

      Sil
  4. S.a arkadaşlar valla hocam desem inanmazsın netten sipariş verdim geldi araba serdim oldu ama sizinki kadar değil neyse şans eseri 1 saat sonra senin bu yazını gördüm =) apar topar toplayıp geri iadesini verdim bugünlerde ise burdan sipariş vermeyi düşünüyorum
    Yazı için çok teşekkürler
    Saygılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Gönül rahatlığı ile sipariş verebilirsiniz. İçinize sinecektir. Güle güle kullanın.

      Sil